Najsławniejsi Hetmani Rzeczypospolitej. Praca Maksyma .
Gratulujemy .
Gry online
Wybitne Wielkopolanki na przestrzeni dziejów
Pierwsza Wojna Światowa
Polska po II wojnie światowej – powtórzenie wiadomości
Powstanie Kościuszkowskie
Ruletka ” Odrodzenie”
II Wojna Światowa
Nauczanie zdalne
Polacy i Żydzi w czasie okupacji
"Ludność polska, zarówno na terenach wcielonych do III Rzeszy, jak i w Generalnym Gubernatorstwie, od pierwszych dni wojny znajdowała się w bardzo ciężkim położeniu. Polityka okupanta niemieckiego zmierzała przede wszystkim do likwidacji elity intelektualnej i przywódczej narodu polskiego, a następnie zniewolenia, maksymalnej eksploatacji i zgermanizowania społeczeństwa polskiego. Terror miał charakter powszechny i masowy."
Rysnotki do historii
Uczniowie klasy integracyjnej mają bardzo utalentowanego plastycznie wychowawcę i nauczyciela wspomagającego, panią Martynę Wiecheć. W czasie lekcji on line stara się ona ułatwić swoim uczniom zrozumienie i zapamiętanie omawianych zagadnień "rysując" omawiany przez nauczyciela historii temat. Oto ostatnie prace .
Kronika czasu pandemii
Czas pandemii przejdzie do historii. Uczniowie potrafili jednak wykorzystać te chwile by bliżej udokumentować co w tym czasie robili.
EXPO 1940
Na podsumowanie przerabianego materialu uczniowie kl.7 otrzymali zadanie przedstawienia osiągnięć polskiego Dwudziestolecia miedzywojennego.
Mieli wyobrazić sobie, że II wojna światowa nie wybuchła i w 1940 Polska przygotowuje się do światowej wystawy EXPO w Londynie.
Zostali pracownikami firmy reklamowej, której powierzono przygotowanie materiałów promujących osiągnięcia naszego kraju z lat 1918-1939.
Mieli swobodę wyboru pomysłu. Mogli też swobodnie wybrać, które osiągnięcia w swojej pracy pokażą.
Sytuacja w Europie i Polsce w latach międzywojennych
Uczniowie klas siódmych poznają aktualnie sytuację w Europie i Polsce w latach międzywojennych. Chętni uczniowie wykonali prezentację opisującą inne niż europejskie wydarzanie z tamtego okresu.
Skutki I wojny światowej
11 listopada 1918 roku we Francji w Compiègne podpisano zawieszenie broni kończące działania na frontach I wojny światowej.
“Wielka wojna” oznaczała całkowity rozpad dotychczasowego ładu światowego. Upadły stare mocarstwa, powstały nowe państwa, zmieniły się granice oraz stosunki społeczne i ekonomiczne.
Skutki polityczne
W wyniku I wojny światowej upadły trzy europejskie cesarstwa (Rosja, Niemcy, Austro-Węgry), a znaczenie zyskała Wielka Brytania, Francja i USA. Niemal całkowicie zmieniły się granice w Europie środkowej, południowej i wschodniej.
Przemowa
"Podpisany 5 listopada 1916 r. manifest cesarzy Niemiec oraz Austro-Węgier, dał nadzieję Polakom na odzyskanie wolności. Jednak była to wolność pod pewnymi warunkami. Granice Królestwa Polskiego nie były jasno określone, a władza i armia nadal miały spoczywać w rękach zaborców."
Polska opozycja demokratyczna sprzed czasów Solidarności
Celem zadania było zapoznanie się z najsłynniejszymi nazwiskami polskiej opozycji demokratycznej sprzed czasów Solidarności oraz z organizacjami jakie wtedy, oczywiście nielegalnie , działały. Niektórzy z ówczesnych działaczy to dzisiejsi znani politycy.
Większość uczniów ograniczyła się do notatki w zeszycie , w klasycznym stylu,czyli obok nazwiska- krótki opis. Poniżej dwa przykłady zadania wykonanego inaczej- mapa myśli Ali i notatka ze zdjęciami, podkreślona kolorami- Adama.
Epoka rozbiorów Polski
Uczniowie klas szóstych co kończą właśnie omawianie epoki rozbiorów Polski. Ostatnie zadanie z lekcji z 6.04 polegało na uporządkowaniu przyczyn upadku państwa polskiego na wewnętrzne i zewnętrzne oraz na wykonaniu ćwiczenia z mapą, gdzie podane miasta należało przyporządkować do konkretnego rozbioru. Zadanie nie było trudne, można je było zrobić wyłącznie z podręcznikiem, przepisując informacje a można było poszperać np. w e-podręczniku.
Tak zrobił Tymek. Gratulacje.
Mapa myśli o rycerzach
Uczniowie klas piątych, zapoznając się z historią średniowiecza, wykonali z pomocą mapy myśli notatki o dawnych rycerzach.Mieli opisać wyposażenie,etapy rycerskiej kariery,rycerskie zajęcia, cechy idealnego rycerza. Poniżej najciekawsze prace.
Komiks o Marii Curie Skłodowskiej
Uczniowie klas czwartych otrzymali w czasie epidemii zadanie długoterminowe historyczno- plastyczne. Mieli w formie komiksu zaprezentować postać i dzieje wybitej polskiej uczonej, dwukrotnej laureatki nagrody Nobla, Marii Curie Skłodowskiej. Najciekawsze prace przedstawiamy na stronie.
Organizacje niepodległościowe
Do tematu: "Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku" uczniowie wszystkich klasy siódmych mieli wykonać prezentację pokazującą jakie organizacje niepodległościowe,gdzie założone, przez kogo i w jakim celu działały na ziemiach polskich pod zaborami. Zadanie , w różnym stopniu, wykonała większość uczniów. Prezentacje różniły się zawartością informacji. Byli tacy, którzy zgłębili treści Internetu, odpowiednio je zmodyfikowali i w ciekawy sposób zaprezentowali zdobytą wiedzę, ale byli też uczniowie, dla których nawet informacji z podręcznika było zbyt wiele, by je przetworzyć.
Rewolucja w Królestwie Polskim 1905
Zadaniem uczniów klas siódmych było wykonanie notatki w formie tabeli, w której wiedzę z podręcznika, ewentualnie poszerzoną o wiedzę z e-podręcznika lub Internetu należało podzielić na przyczyny , przebieg i skutki rewolucji 1905-07 na ziemiach polskich. Wzorcowe zadania wykonali Szymon, Adam i Mateusz.
Quizy – zadanie dla chętnych. Klasa 6
Zadanie dla chętnych wykonali Bartek i Wiktoria . Zachęcam do sprawdzenia swojej wiedzy. Może kogoś zainspirują.:)
Czasy stanisławowskie-zadanie domowe. Klasa 6
Uczniowie klas 6c i 6d, zdobywając wiedzę o czasach stanisławowskich w Polsce, w ramach zadania domowego, szukali informacji o dziejach Wielkopolski w tym okresie. Oto prace z których można brać przykład. Gratuluję autorom.
Czasy PRL – Zadania klas 8
Wzorcowe zadania dla klasy 8a i 8bc przygotowane na 23 marca. Ich autoramia są Igor z 8a i Debora z 8b
“Polski Październik”
Uczniowie klas ósmych, realizując temat: Polski Październik, otrzymali zadanie zarekomendowania koledze/koleżance z innego miasta wizyty w poznańskim Muzeum Czerwca 1956.
Rekomendacja czyli polecenie komuś czegoś, zareklamowanie. W pracy liczyła się zawartość informacji i sposób jej przekazania.
Szkoda tylko, że wielu uczniów, zamiast pisać własnymi słowami, kopiowało fragmenty z Wikipedii, ściągi.pl lub innych prac, tylko minimalnie je zmieniając.
Jak można ciekawie i własnymi słowami polecić muzeum tak ważne dla mieszkańców Poznania można poczytać. 🙂
QUIZ Rzeczypospolita pod rządami Wettinów
W ramach pracy zdalnej w klasach szóstych można było do tematu "Rzeczypospolita w czasach Wettinów" wykonać zadanie dodatkowe- quiz. Oto wzorowo wykonane zadanie Wiktorii z 6d. Zapraszam do sprawdzenia swojej wiedzy.
Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich
Uczniowie klas siódmych mieli na podstawie tekstu podręcznika wykonać tabelę pt: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku. Większość wykonała zadanie prawidłowo, obyło się bez poprawek. Gratuluję :). Poniżej zamieszczam zadanie wykonane przez Adama z 7c, które uznałam za najczytelniejsze.
W jaki sposób komuniści starali się podporządkować społeczeństwo