Tydzień z Patronem . Projekt dla klas 1-8
Celem projektu jest:
- zapoznanie lub pogłębienie wiedzy o patronie szkoły, królu Stefanie Batorym, jego dokonaniach i epoce.
- ćwiczenie pracy w zespole
- ćwiczenie pracy z wykorzystaniem tekstu źródłowego i ilustracji
- integracja klasy
- doskonalenie korzystania z multimediów
Termin realizacji projektu: 21-25 października 2019r.
- klasy 4-8 na godzinach wychowawczych
- klasy 1-3 wg odrębnego planu dnia
Realizatorzy projektu: wychowawcy klas 1-8
Plan działań dla klas:
- Klasy pierwsze – kolorowanka „Dwór Batorego” wraz z życiorysem króla i portretem, naklejona na duży arkusz papieru zał. 1
- Klasy drugie – Zgaduj- zgadula, zał.2
- Klasy trzecie– Oprowadź Batorego po Dwudziestce – komiks zał.2a
- Klasy czwarte- Jak wyglądałabym/wyglądałbym, gdybym żyła/ł w czasach Batorego? Praca plastyczna ucznia rozpoczęta w klasie na zajęciach wychowawczych, ewentualnie dokończona w domu. Wszystkie prace zostaną wystawione na gazetce na II piętrze a najlepsze nagrodzone okolicznościowym dyplomem (ocenia komisja z p. Karoliną Hanysz). Oceniane będą walory plastyczne, estetyka i zgodność z realiami epoki. zał.3 Zadanie będzie zaliczone, jeśli klasa odda swoje prace do 30.10.2019r. i otrzyma w zamian fragment mozaiki z Batorym, którą następnie zawiesi w odpowiednim miejscu na tablicy na II piętrze.
Prace od klas 4-7 zbierają nauczyciele historii w Sali 223.
- Klasy piąte – Wywiad z królem. Zadaniem uczniów, pracujących w grupach- Dziennikarze i Rzecznicy prasowi króla (decyduje wychowawca), będzie przygotowanie pytań i prawdopodobnych królewskich odpowiedzi, które utworzą wywiad z patronem szkoły. Najciekawsze, przepisane na czysto prace, zostaną zawieszone na gazetce na półpiętrze zał.4
Zadanie będzie zaliczone, jeśli klasa odda swoje prace do 30.10.2019r. i otrzyma w zamian fragment mozaiki z Batorym, którą następnie zawiesi w odpowiednim miejscu na tablicy na II piętrze.
Prace od klas 4-7 zbierają nauczyciele historii w Sali 223.
- Klasy szóste- Porozmawiaj jak Batory ze swoimi poddanymi i żołnierzami. Zadaniem uczniów będzie stworzenie listy wyrazów i zwrotów przydatnych w rozmowie z monarchą np. proszę, przepraszam, dzień dobry…. i zapisanie ich w językach, którymi posługiwał się Batory: węgierski, łacina, włoski.zał.5
Zadanie będzie zaliczone, jeśli klasa odda swoje prace do 30.10.2019r. i otrzyma w zamian fragment mozaiki z Batorym, którą następnie zawiesi w odpowiednim miejscu na tablicy na II piętrze.
Prace od klas 4-7 zbierają nauczyciele historii w Sali 223.
- Klasy siódme-zał.6. Na podstawie filmu „Historia bez cenzury. Ruski koszmar” lub prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=DvUv-cfZhjk
uczniowie stworzą klasową listę zasług Batorego i zapiszą ją na dużym arkuszu papieru- do powieszenia na gazetce na II piętrze ( format A3)
Zadanie będzie zaliczone, jeśli klasa odda swoje prace do 30.10.2019r. i otrzyma w zamian fragment mozaiki z Batorym, którą następnie zawiesi w odpowiednim miejscu na tablicy na II piętrze.
Prace od klas 4-7 zbierają nauczyciele historii w Sali 223.
- Klasy ósme- wiedząc, że walczą jak Batory z Moskwą, o dobre oceny otrzymują zadanie plastyczne. W dowolnej technice, na lekcjach wychowawczych, przygotują niebieskie tło mozaiki do portretu Batorego na II piętrze.
Plansze należy pobrać u p. Karoliny Hanysz. Jej także należy je zwrócić do 25.10.2019r.