15 maja 2025
Historia SP20 Poznań Historia SP20 Poznań
  • Home
  • Prace uczniów
  • Konkursy
    • Rok Szkolny 2019/2020
    • Rok Szkolny 2020/2021
    • Rok Szkolny 2021/2022
    • Rok Szkolny 2022/2023
    • Rok Szkolny 2023/2024
  • Projekty
    • Rok Szkolny 2019/2020
    • Rok Szkolny 2020/2021
      • Misja Ocalić od NIEpamieci
      • Tydzień z Patronem
      • Powstanie Wielkopolskie 1918-1919 Pamiętamy!
    • Rok Szkolny 2022/2023
      • Dwudziestka pamięta! Powstanie Wielkopolskie 1918-1919
  • Historyk roku
  • Nauczanie zdalne
    • Rok Szkolny 2019/2020
    • Rok Szkolny 2020/2021
  • Gry on-line
  • Zadania

Projekty-Rok Szkolny 2020/2021

BohaterOn

Podobnie jak w zeszłym roku uczniowie klas ósmych włączyli się w BohaterOn, projekt przypominający o bohaterach Powstania Warszawskiego. Obejrzeli filmy, wysłuchali wspomnień uczestników i na koniec sami spróbowali narysować znak Polski Walczącej, słynną kotwicę.

Read More

Poznań i Wielkopolska w czasach Konstytucji 3 maja. 230 rocznica uchwalenia.

230 lat temu posłowe Sejmu Czteroletniego uchwalili dokument, który miał zreformować nasze państwo, przywrócić mu chwałę i potęgę. To Konstytucja
3 maja. Pierwszy tak postępowy dokument w Europie. Mimo, że nie uratował wtedy naszego państwa przed upadkiem, stał się nadzieją na przyszłość dla pokoleń walczących o odbudowę Polski.
Uczniowie klas szóstych, na zakończenie swojej edukacji w tej klasie, przygotowali prace przypominające tamto wydarzenie.

Read More

Pocztówki w ramach Projektu “Jesteśmy ich potomkami”

W ramach Projektu " Powstanie Wielkopolskie 1918/1919 Pamiętamy! " przedstawiamy najciekawsze pocztówki nadesłane przez uczniów klas VII

Read More

Akcja”Zapal znicz na grobie Powstańca Wielkopolskiego”

W tym roku świętowaliśmy 102 rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Z uwagi na sytuację epidemiologiczną poznańskie obchody zamykały się w czterech akcjach, o których informowała miejska strona www: #POWSTANIENA102.
W trakcie nadsyłania prac okazało się, że w rodzinach naszych uczniów są wielkopolscy powstańcy, którzy okazywali się ich prapradziadkami, a pamięć o nich jest kultywowana z pokolenia na pokolenie.

Read More

Prace uczniów w projekcie “Misja Ocalić od NIEpamięci”

W ramach Projektu " Misja Ocalić od NIEpamięci " przedstawiamy najciekawsze prace.

Read More

Misja: Ocalić od NIEpamięci

Projekt powstał na podstawie projektu Muzeum W Żabikowie i ODN ‘Ocalić od Niepamięci”

Cele: przybliżenie wojennej historii Wielkopolski, ocalenie pamięci o ludziach i wydarzeniach tamtych

Czasów; wyszukiwanie informacji na określony temat, analiza tekstów i zdjęć pod kątem tematu, tworzenie wypowiedzi pisemnej

Forma: projekt indywidualny

Read More

Powstanie Wielkopolskie 1918/1919 Pamiętamy!

Już po raz kolejny bierzemy udział w tym powiatowym przedsięwzięciu!

Adresat:
nauczyciele historii wszystkich typów szkół, uczniowie, pasjonaci historii Powstania Wielkopolskiego
Cele, po zajęciach uczestnik:
zna wydarzenia związane z Powstaniem Wielkopolskim;
ukazuje wkład Wielkopolan w odzyskanie przez Polskę niepodległości;
wzbogaca warsztat pracy dydaktycznej

Read More

Tydzień z Patronem klasa 1-3 Galeria

Jak co roku uczniowie przypominali sobie postać Patrona naszej szkoły. Zdążyliśmy akurat przed przejściem klas starszych na naukę zdalną. Oto zdjęcia pokazujące nasze działania. 🙂

Zobacz więcej....

Read More

Tydzień z patronem – klasa IV-VII Galeria

Jak co roku uczniowie przypominali sobie postać Patrona naszej szkoły. Zdążyliśmy akurat przed przejściem klas starszych na naukę zdalną. Oto zdjęcia pokazujące nasze działania. 🙂

Zobacz więcej...

Read More

Nauczanie Zdalne

W jaki sposób komuniści starali się podporządkować społeczeństwo

  • Zniszczenie polskiej kultury i tradycji np. zdjęto  orłu koronę (symbol niepodległości), komuniści chcieli zmienić także  polski hymn Mazurek Dąbrowskiego  na Międzynarodówkę, pieśń niemającą żadnego związku z Polską i śpiewaną przez komunistów w różnych krajach .
  • Zwalczaniem  „wrogów ludu ‘ zajmowało się głównie Ministerstwo  Bezpieczeństwa Publicznego  podlegało mu około 70tyś. funkcjonariuszy Urzędu Bezpieczeństwa (UB) 
  • Zmieniano nazwy ulic miast, np.:. Katowice miały nazwę Stalinogród  swoje miasto miał też Bolesław Bierut były nim Śląskie Bierutowice
  • Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich

    Uczniowie klas siódmych mieli na podstawie tekstu podręcznika wykonać tabelę pt: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku. Większość wykonała zadanie prawidłowo, obyło się bez poprawek. Gratuluję :). Poniżej zamieszczam zadanie wykonane przez Adama z 7c, które uznałam za najczytelniejsze.

    QUIZ Rzeczypospolita pod rządami Wettinów

    W ramach pracy zdalnej w klasach szóstych można było do tematu "Rzeczypospolita w czasach Wettinów" wykonać zadanie dodatkowe- quiz. Oto wzorowo wykonane zadanie Wiktorii z 6d. Zapraszam do sprawdzenia swojej wiedzy.

    “Polski Październik”

    Uczniowie klas ósmych, realizując temat: Polski Październik, otrzymali zadanie zarekomendowania koledze/koleżance z innego miasta wizyty w poznańskim Muzeum Czerwca 1956.
    Rekomendacja czyli polecenie komuś czegoś, zareklamowanie. W pracy liczyła się zawartość informacji i sposób jej przekazania.
    Szkoda tylko, że wielu uczniów, zamiast pisać własnymi słowami, kopiowało fragmenty z Wikipedii, ściągi.pl lub innych prac, tylko minimalnie je zmieniając.
    Jak można ciekawie i własnymi słowami polecić muzeum tak ważne dla mieszkańców Poznania można poczytać. 🙂

    Czasy PRL – Zadania klas 8

    Wzorcowe zadania dla klasy 8a i 8bc przygotowane na 23 marca. Ich autoramia są Igor z 8a i Debora z 8b

    Czasy stanisławowskie-zadanie domowe. Klasa 6

    Uczniowie klas 6c i 6d, zdobywając wiedzę o czasach stanisławowskich w Polsce, w ramach zadania domowego, szukali informacji o dziejach Wielkopolski w tym okresie. Oto prace z których można brać przykład. Gratuluję autorom.

    Quizy – zadanie dla chętnych. Klasa 6

    Zadanie dla chętnych wykonali Bartek i Wiktoria . Zachęcam do sprawdzenia swojej wiedzy. Może kogoś zainspirują.:)

    Rewolucja w Królestwie Polskim 1905

    Zadaniem uczniów klas siódmych było wykonanie notatki w formie tabeli, w której wiedzę z podręcznika, ewentualnie poszerzoną o wiedzę z e-podręcznika lub Internetu należało podzielić na przyczyny , przebieg i skutki rewolucji 1905-07 na ziemiach polskich. Wzorcowe zadania wykonali Szymon, Adam i Mateusz.

    Organizacje niepodległościowe

    Do tematu: "Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku" uczniowie wszystkich klasy siódmych mieli wykonać prezentację pokazującą jakie organizacje niepodległościowe,gdzie założone, przez kogo i w jakim celu działały na ziemiach polskich pod zaborami. Zadanie , w różnym stopniu, wykonała większość uczniów. Prezentacje różniły się zawartością informacji. Byli tacy, którzy zgłębili treści Internetu, odpowiednio je zmodyfikowali i w ciekawy sposób zaprezentowali zdobytą wiedzę, ale byli też uczniowie, dla których nawet informacji z podręcznika było zbyt wiele, by je przetworzyć.

    Komiks o Marii Curie Skłodowskiej

    Uczniowie klas czwartych otrzymali w czasie epidemii zadanie długoterminowe historyczno- plastyczne. Mieli w formie komiksu zaprezentować postać i dzieje wybitej polskiej uczonej, dwukrotnej laureatki nagrody Nobla, Marii Curie Skłodowskiej. Najciekawsze prace przedstawiamy na stronie.

    Mapa myśli o rycerzach

    Uczniowie klas piątych, zapoznając się z historią średniowiecza, wykonali z pomocą mapy myśli notatki o dawnych rycerzach.Mieli opisać wyposażenie,etapy rycerskiej kariery,rycerskie zajęcia, cechy idealnego rycerza. Poniżej najciekawsze prace.

    Epoka rozbiorów Polski

    Uczniowie klas szóstych co kończą właśnie omawianie epoki rozbiorów Polski. Ostatnie zadanie z lekcji z 6.04 polegało na uporządkowaniu przyczyn upadku państwa polskiego na wewnętrzne i zewnętrzne oraz na wykonaniu ćwiczenia z mapą, gdzie podane miasta należało przyporządkować do konkretnego rozbioru. Zadanie nie było trudne, można je było zrobić wyłącznie z podręcznikiem, przepisując informacje a można było poszperać np. w e-podręczniku.
    Tak zrobił Tymek. Gratulacje.

    Polska opozycja demokratyczna sprzed czasów Solidarności

    Celem zadania było zapoznanie się z najsłynniejszymi nazwiskami polskiej opozycji demokratycznej sprzed czasów Solidarności oraz z organizacjami jakie wtedy, oczywiście nielegalnie , działały. Niektórzy z ówczesnych działaczy to dzisiejsi znani politycy.
    Większość uczniów ograniczyła się do notatki w zeszycie , w klasycznym stylu,czyli obok nazwiska- krótki opis. Poniżej dwa przykłady zadania wykonanego inaczej- mapa myśli Ali i notatka ze zdjęciami, podkreślona kolorami- Adama.

    Przemowa

    "Podpisany 5 listopada 1916 r. manifest cesarzy Niemiec oraz Austro-Węgier, dał nadzieję Polakom na odzyskanie wolności. Jednak była to wolność pod pewnymi warunkami. Granice Królestwa Polskiego nie były jasno określone, a władza i armia nadal miały spoczywać w rękach zaborców."

    Skutki I wojny światowej

    11 listopada 1918 roku we Francji w Compiègne podpisano zawieszenie broni kończące działania na frontach I wojny światowej.
    “Wielka wojna” oznaczała całkowity rozpad dotychczasowego ładu światowego. Upadły stare mocarstwa, powstały nowe państwa, zmieniły się granice oraz stosunki społeczne i ekonomiczne.
    Skutki polityczne
    W wyniku I wojny światowej upadły trzy europejskie cesarstwa (Rosja, Niemcy, Austro-Węgry), a znaczenie zyskała Wielka Brytania, Francja i USA. Niemal całkowicie zmieniły się granice w Europie środkowej, południowej i wschodniej.

    Sytuacja w Europie i Polsce w latach międzywojennych

    Uczniowie klas siódmych poznają aktualnie sytuację w Europie i Polsce w latach międzywojennych. Chętni uczniowie wykonali prezentację opisującą inne niż europejskie wydarzanie z tamtego okresu.

    EXPO 1940

    Na podsumowanie przerabianego materialu uczniowie kl.7 otrzymali zadanie przedstawienia osiągnięć polskiego Dwudziestolecia miedzywojennego.
    Mieli wyobrazić sobie, że II wojna światowa nie wybuchła i w 1940 Polska przygotowuje się do światowej wystawy EXPO w Londynie.
    Zostali pracownikami firmy reklamowej, której powierzono przygotowanie materiałów promujących osiągnięcia naszego kraju z lat 1918-1939.
    Mieli swobodę wyboru pomysłu. Mogli też swobodnie wybrać, które osiągnięcia w swojej pracy pokażą.

    Kronika czasu pandemii

    Czas pandemii przejdzie do historii. Uczniowie potrafili jednak wykorzystać te chwile by bliżej udokumentować co w tym czasie robili.

    Rysnotki do historii

    Uczniowie klasy integracyjnej mają bardzo utalentowanego plastycznie wychowawcę i nauczyciela wspomagającego, panią Martynę Wiecheć. W czasie lekcji on line stara się ona ułatwić swoim uczniom zrozumienie i zapamiętanie omawianych zagadnień "rysując" omawiany przez nauczyciela historii temat. Oto ostatnie prace .

    Idea polityczna XIX wieku

    Realizując aktualny materiał lekcji, uczniowie z klas siódmych mieli przygotować krótkie przemówienie w którym zaprezentowaliby wybraną przez siebie ideę polityczną XIX wieku. Wybierali z konserwatyzmu, liberalizmu, socjalizmu i komunizmu. Niektórzy wykazali się doskonalą erudycją. Oto najciekawsze prace: Wojtka z 7b, Oli z 7a i Oskara z 7a.

    Raport szpiega

    Uczniowie klasy 6d utrwalając wiedzę o Rzeczypospolitej szlacheckiej i ćwicząc tworzenie opowieści historycznej w oparciu o analizę tekstu przygotowali „Raport szpiega”.

    Zawarcie Unii w Lublinie

    Najciekawsze prace klasy 6a utrwalające wiedzę o Unii Lubelskiej

    Powstanie Listopadowe

    Powstanie listopadowe 1830-31 to jedno z ważniejszych wydarzeń polskiej walki o niepodległość. Uczniowie klas siódmych otrzymali w tym roku zadanie stworzenia Karty z pamiętnika uczestnika Powstania listopadowego. W ten sposób ćwiczyli tworzenie narracji historycznej- umiejętności z podstawy programowej. Do swojej pracy mogli wykorzystać tylko źródła z lekcji i podręcznik oraz własną wyobraźnię.

    Wiosna Ludów

    Wiosna Ludów to pierwsza ogólnoeuropejska rewolucja. Ludowy zryw wiosną 1848 roku miał także charakter narodowy. Była to m.in. walka o niepodległość lub autonomię.

    Wzorowa Praca " Wiosna Ludów w Wielkopolsce"

    Polacy i Żydzi w czasie okupacji

    "Ludność polska, zarówno na terenach wcielonych do III Rzeszy, jak i w Generalnym Gubernatorstwie, od pierwszych dni wojny znajdowała się w bardzo ciężkim położeniu. Polityka okupanta niemieckiego zmierzała przede wszystkim do likwidacji elity intelektualnej i przywódczej narodu polskiego, a następnie zniewolenia, maksymalnej eksploatacji i zgermanizowania społeczeństwa polskiego. Terror miał charakter powszechny i masowy."

    Reportaż

    Historia II wojny światowej to bardzo ciekawy i rozległy temat. Jednak ujęcie go w całej jego różnorodności jest niemożliwe w podręczniku do klasy ósmej szkoły podstawowej. Dlatego powstał pomysł aby zamiast sprawdzianu spróbować wcielić się w rolę wojennego reportera i wirtualnie przenieść się na pole wybranej przez siebie bitwy II wojny.

    Wieloreligijny współczesny Poznań

    W dawnej Rzeczypospolitej Obojga Narodów wielowyznaniowość była normą. Katolik, protestant, prawosławny, muzułmanin, żyd  modlili się w swoich świątyniach i mijali na ulicach miast czy spotykali na sejmikach i sejmach. Kwitła tolerancja religijna zagwarantowana w 1573 roku aktem Konfederacji warszawskiej.

    Bitwa pod Oliwą

    Jak pisał wybitny poznański marynista ( pisarz piszący o marynarach, okrętach, bitwach morskich) , Jerzy Pertek, pierwszą polską siłę zbrojna na morzu próbował stworzyć Zygmunt I Stary wystawiając listy kaperskie gdańskim żeglarzom. Najintensywniej działali oni w okresie 1520-22 napadając statki handlowe Moskwy. Jednak ten władca nie był „morskim” królem i dlatego nie kontynuował tej działalności kiedy sytuacja się ustabilizowała.

    Najsławniejsi Hetmani Rzeczypospolitej

    Najsławniejsi Hetmani Rzeczypospolitej. Praca Maksyma .
    Gratulujemy .

    Prace uczniów w projekcie “Misja Ocalić od NIEpamięci”

    W ramach Projektu " Misja Ocalić od NIEpamięci " przedstawiamy najciekawsze prace.

    Akcja”Zapal znicz na grobie Powstańca Wielkopolskiego”

    W tym roku świętowaliśmy 102 rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Z uwagi na sytuację epidemiologiczną poznańskie obchody zamykały się w czterech akcjach, o których informowała miejska strona www: #POWSTANIENA102.
    W trakcie nadsyłania prac okazało się, że w rodzinach naszych uczniów są wielkopolscy powstańcy, którzy okazywali się ich prapradziadkami, a pamięć o nich jest kultywowana z pokolenia na pokolenie.

    Pocztówki w ramach Projektu “Jesteśmy ich potomkami”

    W ramach Projektu " Powstanie Wielkopolskie 1918/1919 Pamiętamy! " przedstawiamy najciekawsze pocztówki nadesłane przez uczniów klas VII

    Skutki Powstania Styczniowego – listy

    O skutkach wydarzeń historycznych można pisać w różnej formie. Uczniowie klas siódmych, opisali je w liście do krewnych mieszkających w innym zaborze np. Galicji.

    Zimna wojna i wyścig zbrojeń

    Praca na lekcji może mieć różną formę. Edukacja zdalna, dając stały dostęp po Internetu umożliwiła zrobienie zwyczajnego zadania typu : poszukaj przyczyn i skutków i opisz krótko wydarzenie, w formie prezentacji pp. Na wykonanie zadnia uczniowie mieli 45 minut.

    Poznańskie Forty

    Film powstał w ramach zajęć historii w okresie edukacji zdalnej- marzec 2021r.. Był formą zaliczenia przerobionej partii materiału z przedmiotu. Wybrane prace pokazują w jak kreatywny sposób uczniowie poradzili sobie z zadaniem

    Zabytki architektury klasycystycznej w Wielkopolsce

    Położona na zachodnich rubieżach Rzeczypospolitej Wielkopolska ucierpiała bardzo podczas III wojny północnej, toczyły się tu walki między zwolennikami Sasa i Leszczyńskiego, wędrowały obce armie w trakcie wojny siedmioletniej . Dotknęły ją zniszczenia wojenne, kontrybucje, powodzie, głód i zarazy. Wyludniona podnosiła się powoli z upadku. Stąd tak wiele tutaj zabytków klasycystycznych- taka była wtedy moda. Odnaleźli je i zaprezentowali w ramach lekcji o kulturze polskiego oświecenia, uczniowie klas szóstych.

    Jak praca organiczna i praca u podstaw ocaliły Wielkopolskę przed germanizacją w II połowie XIX wieku

    W 1795 roku ostatecznie zniknęła z mapy Europy Rzeczpospolita Polska. Wielkopolska dostała się pod panowanie Prus. Od tego czasu władze pruskie stopniowo zwiększały wpływy niemczyzny dążąc do germanizacji zdobytego obszaru. Jednak nasi przodkowie nie poddawali się i od samego początku zaborów walczyli o utrzymanie polskości.
    Jak pracując wspólnie dla dobra ogółu zwyciężyli można przeczytać w zamieszczonych poniżej artykułach autorstwa uczniów klasy siódmej.

    Poznań i Wielkopolska w czasach Konstytucji 3 maja. 230 rocznica uchwalenia.

    230 lat temu posłowe Sejmu Czteroletniego uchwalili dokument, który miał zreformować nasze państwo, przywrócić mu chwałę i potęgę. To Konstytucja
    3 maja. Pierwszy tak postępowy dokument w Europie. Mimo, że nie uratował wtedy naszego państwa przed upadkiem, stał się nadzieją na przyszłość dla pokoleń walczących o odbudowę Polski.
    Uczniowie klas szóstych, na zakończenie swojej edukacji w tej klasie, przygotowali prace przypominające tamto wydarzenie.

    :::: Najnowsze ::::

    • Przemiany społeczne i kulturowe w drugiej połowie XX wieku
    • Narodziny Faszyzmu
    • Z pamiętnika Arkadego Fiedlera
    • Finał Konkursu Wiedzy o Poznaniu i Wielkopolsce „60 punktów na 6”
    • Narodziny faszyzmu w Niemczech

    Rysnotki P. Martyny

    Rysnotki – Pobierz – Zobacz – Drukuj

    1 2
    3 4
    5 6
    7 8
    9 10
    11 12
    13 14
    15 16
    17 18
    19 20
    21 22
    23 24
    25 26
    27 28
    29 30
    31 32
    33 34
    35 36
    37 38
    39 40

    Etap regionalny – Wolna Elekcja (źródło RTK Poznań)

    WIOSNA LUDÓW w Europie i Polsce 1848 – 1849

    11 LISTOPADA – NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

    Animowana “Historia Polski”

    Budujemy nowe Muzeum Powstania Wielkopolskiego

    Rocznica akcji sabotażowej Bollwerk na Chwaliszewie

    Wywiad z bohaterami

    https://youtu.be/2o3n3zSfrOo

    Rewolucja francuska

    https://youtu.be/ed3ncsgZJ7U

    I Wojna Światowa

    Przyczyny wybuchu I wojny

    Relacje Polaków i Żydów o Zagładzie

    “Dzieci Wrzesińskie 1901”

    “Kobiety w powstaniu wielkopolskim”

    Nasze Archiwum

    • Dwudziestka na Tropach Powstania
    • Szkoła dziedzictwa.Działaj!
    • Cegielski.Bazar.pl
    • Kreatywny.Cegielski.Pl
    • Sto lat Niepodległości i Powstania Wielkopolskiego

    Edukacja

    • Lekcje historii
    • Historia Polski
    • Geografia w SP 20
    • Horyzonty Edukacji Filmowej
    • Zdalne lekcje-Portal Gov.pl
    • Szkoła Podstawowa nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu

    Historia

    • Ciekawostki Historyczne
    • Twoja Historia
    • Nasza Historia
    • Muzeum Historii Polski
    • Super Historia
    • Portal Historyczny

    Niepodległość

    • Niepodległa – stulecie odzyskania niepodległości
    • Rocznica Obchodów Powstania Wielkopolskiego
    • Towarzystwo Pamięci Powstania Wielkopolskiego
    • Powstanie Wielkopolskie
    • Cyfrowe Repozytorium Lokalne
    Polityka Cookie / Historia SP20 © 2019-2025 / Wszelkie prawa zastrzeżone
    Polityka Cookie
    Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Ustawienia plików cookieAkceptuj
    Polityka prywatności & Pliki cookie

    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Z tych plików cookie pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również zrezygnować z tych plików cookie. Ale rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
    Niezbędne ustawienia
    Always Enabled
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
    Nie jest konieczne
    Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
    SAVE & ACCEPT