Najsławniejsi Hetmani Rzeczypospolitej. Praca Maksyma .
Gratulujemy .

Najsławniejsi Hetmani Rzeczypospolitej. Praca Maksyma .
Gratulujemy .
"Ludność polska, zarówno na terenach wcielonych do III Rzeszy, jak i w Generalnym Gubernatorstwie, od pierwszych dni wojny znajdowała się w bardzo ciężkim położeniu. Polityka okupanta niemieckiego zmierzała przede wszystkim do likwidacji elity intelektualnej i przywódczej narodu polskiego, a następnie zniewolenia, maksymalnej eksploatacji i zgermanizowania społeczeństwa polskiego. Terror miał charakter powszechny i masowy."
Realizując aktualny materiał lekcji, uczniowie z klas siódmych mieli przygotować krótkie przemówienie w którym zaprezentowaliby wybraną przez siebie ideę polityczną XIX wieku. Wybierali z konserwatyzmu, liberalizmu, socjalizmu i komunizmu. Niektórzy wykazali się doskonalą erudycją. Oto najciekawsze prace: Wojtka z 7b, Oli z 7a i Oskara z 7a.
Dostałem zadanie z historii, żeby przenieść się w czasie do jesieni 1862 r. i opisać co się wtedy działo na terenach Królestwa Polskiego. Przyznam się, że nie było to dla mnie łatwe zadanie. Po pierwsze jak cofnąć się tak daleko? Po drugie bałem się, że jeśli uda mi się tam przenieść, to czy powrócę do mojej rzeczywistości? Długo nad tym myślałem i pokonywałem własne rozterki aż nagle przypomniałem sobie o Wehikule Czasu. Odszukałem go i nagle znalazłem się w innej rzeczywistości.
Na dworze świeciło słońce, jeszcze była jesień, ale chłód można było już odczuć. Wydawało się jakby dopiero były wakacje a jeszcze chwilę i będziemy ubierać choinkę. Mama weszła do mojego pokoju i powiedziała:
- Wstawaj śpiochu, jest niedziela, jedziemy na wycieczkę – powiedziała mama podekscytowana.
- Gdzie? – zapytałam
- Niespodzianka, zostajemy w Poznaniu i łykniemy trochę historii – mama mówiła dalej podekscytowana.
W lutym uczniowie klas siódmych zapoznawali się z dziejami Powstania Styczniowego. Aby lepiej wczuli się w epokę i ćwiczyli tworzenie historycznej narracji, otrzymali zadanie napisania opowieści o wydarzeniach jesieni 1862 roku w królestwie Polskim w przededniu powstania. Praca Tosi była najlepsza.
Chocim-1621r.
Szarża 600 husarzy rozbiła i spędziła z pola bitwy 10.000 żołnierzy armii tureckiej.
Na widok tego sułtan Osman II rozpłakał się z bezsilności.
Wyraz "usar" pochodzi z języka serbskiego i oznacza konnego rycerza.
Prawdziwym jednak twórcą polskiej husarii był król Stefan Batory. Za jego panowania oddział ten został wyposażony w cięższe uzbrojenie.
Podczas Wiosny Ludów w armiach rewolucyjnych walczyło wielu Polaków. Kierowali się hasłem “Za waszą i naszą wolność”. Wśród nich znaleźli się zarówno polscy oficerowie, którzy po upadku powstania listopadowego udali się na emigrację, jak i artyści. Wielu pełniło funkcje dowódcze w armiach rewolucyjnych.
Była to najpotężniejsza siłą na ziemi od 1503 do 1776r. NIE ByLI POKONANI PRZEZ 126lat.Do tego że wygrywali tak często wszyscy zaczęli ćwiczyć swe armie lepiej ,i mieli wielką fortunne więc kupowali lepszy sprzęt do następnych bitw [i konie i wyposażenie dla koni i leprze i większe skrzydła].
Przypinano je do zbroi lub siodła. Podobno płoszył konie przeciwników, oraz osłaniał przed arkanami. Niektórzy uważali też że pod czas wojny byłe mało przydatne.
Adam Mickiewicz
Powstanie z inicjatywy Adama Mickiewicza legionów we Włoszech (1849r. 29 Marca)
Walki legionów (Mickiewicza) w obronie Rzymu (1849r.)
Husarskie konie miały być zdrowe, mało wymagające, bardzo szybkie, a przede wszystkim masywne oraz zdolne do długotrwałego wysiłku. Większość koni, jakie trafiały w szeregi husarii, hodowano na terenach Rzeczypospolitej.
Uczniowie klas siódmych mieli na podstawie tekstu podręcznika wykonać tabelę pt: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich w II połowie XIX wieku. Większość wykonała zadanie prawidłowo, obyło się bez poprawek. Gratuluję :). Poniżej zamieszczam zadanie wykonane przez Adama z 7c, które uznałam za najczytelniejsze.
W ramach pracy zdalnej w klasach szóstych można było do tematu "Rzeczypospolita w czasach Wettinów" wykonać zadanie dodatkowe- quiz. Oto wzorowo wykonane zadanie Wiktorii z 6d. Zapraszam do sprawdzenia swojej wiedzy.
Uczniowie klas ósmych, realizując temat: Polski Październik, otrzymali zadanie zarekomendowania koledze/koleżance z innego miasta wizyty w poznańskim Muzeum Czerwca 1956.
Rekomendacja czyli polecenie komuś czegoś, zareklamowanie. W pracy liczyła się zawartość informacji i sposób jej przekazania.
Szkoda tylko, że wielu uczniów, zamiast pisać własnymi słowami, kopiowało fragmenty z Wikipedii, ściągi.pl lub innych prac, tylko minimalnie je zmieniając.
Jak można ciekawie i własnymi słowami polecić muzeum tak ważne dla mieszkańców Poznania można poczytać. 🙂
Wzorcowe zadania dla klasy 8a i 8bc przygotowane na 23 marca. Ich autoramia są Igor z 8a i Debora z 8b
Uczniowie klas 6c i 6d, zdobywając wiedzę o czasach stanisławowskich w Polsce, w ramach zadania domowego, szukali informacji o dziejach Wielkopolski w tym okresie. Oto prace z których można brać przykład. Gratuluję autorom.
Zadanie dla chętnych wykonali Bartek i Wiktoria . Zachęcam do sprawdzenia swojej wiedzy. Może kogoś zainspirują.:)
Zadaniem uczniów klas siódmych było wykonanie notatki w formie tabeli, w której wiedzę z podręcznika, ewentualnie poszerzoną o wiedzę z e-podręcznika lub Internetu należało podzielić na przyczyny , przebieg i skutki rewolucji 1905-07 na ziemiach polskich. Wzorcowe zadania wykonali Szymon, Adam i Mateusz.
Do tematu: "Organizacje niepodległościowe na początku XX wieku" uczniowie wszystkich klasy siódmych mieli wykonać prezentację pokazującą jakie organizacje niepodległościowe,gdzie założone, przez kogo i w jakim celu działały na ziemiach polskich pod zaborami. Zadanie , w różnym stopniu, wykonała większość uczniów. Prezentacje różniły się zawartością informacji. Byli tacy, którzy zgłębili treści Internetu, odpowiednio je zmodyfikowali i w ciekawy sposób zaprezentowali zdobytą wiedzę, ale byli też uczniowie, dla których nawet informacji z podręcznika było zbyt wiele, by je przetworzyć.
Uczniowie klas czwartych otrzymali w czasie epidemii zadanie długoterminowe historyczno- plastyczne. Mieli w formie komiksu zaprezentować postać i dzieje wybitej polskiej uczonej, dwukrotnej laureatki nagrody Nobla, Marii Curie Skłodowskiej. Najciekawsze prace przedstawiamy na stronie.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.